terima kaseh abah ;)

today nak story about title yg saya sdg cakap uh :)
okay storyy dye beginning when yesterday saya un9 my fb ..
tga syok syok un9 sy pon perasan status kawan sy yg sorg nie ..
bace status dye sy naek heran ..
engat dye meroyan ..
rupe rupenyee sy yg tak tahu e latest news..
hahah bengong betoii :DD
so sy bukak n see the laest news ..
makk aihh !
terkejut denn bce ..
gilerr betull lahh ...
huh !
tyme bace uhh asse nak maki semua ade ..
hahaha ..
nak suruhh dtg macam dekat jehh rumah sy dgn tempat uh ..
sabar jerlahh an ..
ectly mule sy decide tanak g ..
yerlahh giler ape jauh kot ..
penat kot ...
dhlah malam td tidoee lewatt ..
tga syok syok tdoe ..
subuh td abah pnggil saya ..
ttbe dye cakap ...
' ADIK BANGUN G MNDY .. 
G SIAP JAP G EKOT ABAH G KL '
erkk =='
terkejot dgr abah cakap g2 ...
aisehh ..
pastu saya nie dgn muke buruk bgn capai towel then masok laa bilik aer pastuhh mndy ..
phewww ...
 aerr ' SEJUK ' gilerr !
herhh sabor jerlaa ...
then around pkol 8.30 pagi saya n abah gerak dari rumah ..
dalam kerete saya duduk diam jeh ..
sbb nntokk sgt malas nak ckp byk ..
haha ..
sumpahh nntok gilerr ..
tak smpii 15 min dok lam kete saya dah tdoe ..
mklumlahh terlalu MENGANTUK kan ..
soo abah drive jerlahh sorg sorg ..
wee sian abah tadek org teman ...
sorry ..
pastuh kat temerloh saya terjage sekejap ..
tuh pon sbb abah berenty nak solat sunat sat ..
huhu then lpas tuh kami teroskan perjalanan kami ..
saya pon ape lg ..
mnymbung semula mimpi saya ..
ectly agak tak slse sgt tdoe sbb saya ade maslah BACK PAIN ryte ..
soo agak ternggu tdoe bile mnde alah tuhh saket =='
bile abah nmpak saya gitu abah pon suruh saya trunkan sket seat saya tuh ..
biarkan saya tdoe dalam keadaan berbaring ..
wee sayang nye abah kat saya ..
thankss to him :))
smpai kL barulahh mate saya celik ..
hee tp tak bape puass tdoee sbb badan saya agak lemah ..
terase begitu penat ..
smpai kL saya settel kan semua urusan saya ..
dlm pkol 5 lbeyy urusan baru settle ..
sian kat abah sebab tggu saya pyye lame ..
dah lah dye puase ..
sian saya kat abah saya ..
sorry ye abah ..
mne adek tahu urusan tuh lame ..
hihih ...
selesai urusann terus gerak balik ...
tyme tuh tersangat penat ..
ALLAH S.W.T jeh tahuu penatnyee saya tyme uh ...
sumpah ..
like usuall ..
saya tertidoe lgi dlam kete ..
abah drive sorang sorang ag ....
tp tak bape lena saya tdoe ...
bab kejap kunk mesej masuk ..
then orang kol ..
so cmne nk tdoe lena ?
huhu soo sy tdoee gitu gitu jerlaa ..
last last tak jd tdoee and sy pon temankan abah ...
sian cgt saya tgk abah ..
ade satu mase uh abah drive slow sgt ..
then saya pon tanye ..
' abah knpee ? ngantok ke ? '
then abah cakap sakit belakang ..
penat drivee jao laa tuh abah an ..
sian abah ..
so saya pon tolong urut siket blkg abah smbil abah drive ..
kesian sgt tyme tu ..
saya nak tlg abah tp saya tak bole drive sbb lesen tadek lg ..
soo hnye mengurut abah jehh saya mmpu .. :(
tak lame masa berlalu ..
saya tgk jam sedar sedar dah kol 7 da..
yg terkejut tuh kol 7 dh smpai GAMBANG ..
giler ar abah bawak kete ..
laju betoll ..
just sejam setengah dr kL da smpi kuantan ..
mmg bagus laa kan ..naseblahh adek nie tadek saket jntung abah =='
takpelah bnde un dah lpass an ..
yg pnting kitaorg selamat smpai umah ..
fuhh mmg penat betull laa ..
sumpahh tired gilee ..


see besarnyee pengorbanan abah kat saya kan ..
abah snggup amek cuti sebab nak anta saya g kL ..
settelkan urusan tuh ...
YA ALLAH !
sumpah tak tahu nak cakap ape ..
abah mmg abah yg baek ..
abah ...
abah snggup korban ape ajeh untuk adik an ..
dr segi harta ..
kasih sayang ..
ya ALLAH ...
abah ...
adik tak tahu nak balas cane semua uh ..
tak trebalass rasenyee semua pengorbanan abah tuh kat adik ..
abah adik nak mintak maaf sbb kadang kadang adik tak pernah ekot ckp abah ..
tak pernah nak tunaikan keinginan abah ..
so sorry abah ...
adik tahu ...
abah nak bimbing adik ..
jd seorang anak yg berguna kan ..
jadi seorang wanita yg solehah kan ..
jd seorang manusia yg mmpunyai kehidupan berguna kan ..
adik tahu abah ...
adik tahu abah syg kat adik :'(
sebab tuhh abah buad semua nie kan untuk adik ...
tp ape adik balas ?
mungkin ade adik tak tunaikan permintaan abah ..
adik mintak maaf sgt kat abah ..
really sorry ..
abah ....
adik jnjy dengan diri adik ..
adik akan lakukan yg terbaik ye ..
adik akan cube tunaikan segala keinginan abah ..
im try my best papa ...
im try ...
abah .................
i want u to know ..
that u are the BEST FATHER that i ever had in dis world ..
n i want to tell you ..
that I LOVE YOU SO MUCH PAPA <3
im proud with you !
im proud you be my father !!
i love youu so much .....
- MOHD ROSLI BIN SUKARMIN -





No comments:

Post a Comment

leave some comment here , thank you darla ♥