Dugaan hidup


Assalamualaikum salam pembuka bicara . Harap korang semua sentiasa sihat ye . Pada yang tak sihat aku doakan semoga cepat sembuh . Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi sebab aku masih diberi nafas sehingga kini walaupun kadangkala kesihatan aku tidak memuaskan . Bukan aku pinta nak jadi begini tapi aku manusia yang tak pernah lari dari sakit . Tapi aku bersyukur sebab tetap boleh menjalani kehidupan aku seperti hari hari biasa even tetap ade sedikit kesulitan akibat masalah kesihatan yang dihadapi . DUGAAN HIDUP ? pada korang ape definisi dugaan kehidupan nie ? bagi aku dugaan nie ialah satu cubaan yang korang hadapi dalam kehidupan korang . Setuju ape yang aku cakap ? Semua yang bernama manusia akan melalui dugaan dalam kehidupan cuma yang membezakan nya samada dugaan korang tuh ringan atau pon tak kan . Normal manusia :)




Sepanjang seminggu lebih aku balik ke kL dan mula menjalani kehidupan aku sendiri tanpa diawasi oleh kedua ibu bapa aku , terlalu banyak yang aku tempuhi . Macam aku cakap , normal lhaa manusia kan . Hidup nie tak selalu indah . Kadang kadang kita happy kadang kadang kita sedih . Perasaan tu sangat biasa bagi manusia macam kita kan . Hubungan aku dengan dia alhamdulillah masih bertahan sampai sekarang walaupun kadangkala turun naik . Terima kasih kepada Allah S.W.T sebab masih bagi kitaorang kekuatan untuk pertahankan ape yang kitaorang miliki . To my beloved , apa yang jadi on that day jadi pengajaran ok . I want you know that i'm always try my best to be a good partner to you and i'm sure you too right . I cant promise that I will be with ypu forever but i will try my best to stay with you until my last breath insyaAllah . Alhamdulillah , until now you are only one in my heart . And for your information , gaduh macam mana pon kita awak tetap dalam ingatan saya . Saya always ingat awak and tak pernah lupa awak . No need to worry sebab saya tahu awak sering nak tahu kan . And ILOVEYOUHONEYDEW .







SAHABAT  ? Apa eri sahabat pada korang ? Bagi aku sahabat nie ialah manusia yang ada dengan kita time kite senang and susahkan . Tapi kat dunia ni susah nak ade sahabat lagi . Zaman millineum nie susah nak wujud insan yang bergelar sahabat . Apa maknanya sahabat kalau kesenangan kita mereka nak tumpang tapi kesusahan kita mereka menjauhkan diri masing masing ? Ok sumpah bila ade orang macam nie bagi aku orang macam nie tiada value bagi aku ok . Zero diorang nothing untuk aku . Sorry aku bukan manusia yang sempurna and tiada manusia yang sempurna . Tapi aku tak perlukan sahabat yang macam tu . Kita hidup nie kene ade sikap toleransi siket . Betul tak ? alhamdulillah kawan saya OK belakee . syukur . :) 





Sentuh pasal pelajaran . Haishh makin meningkat semester nie belajar pon makin susah . Erti kata flow dia macam nie lha . Tahun 1 ( sem 1 and 2 ) tahun basic , tahun 2 ( sem 3 and 4 ) tahun susah payah , tahun 3 ( sem 5 and 6 ) tahun senang gilerr . Hahaha nampak kan permainan dia disitu ? phewww . haaa nak belajar nie pon macam macam dugaan jugak . Biase lhaa mule mule masok sem niee dugaan duit lhaa kan . pheww macam airr jee duett habess -.- nak kene beli buku nie lhaa tu lhaaa , adoiii :( naseb lhaa kan untukk belajar , future sendiri gak . Haa paling malang sikek nak cakap pasal buku nie . Harituu othway nak balik umah , time dalam LRT tak sedar air tumpah kot . Time tu buku tuh , buku ekonomi ade dalam plastik sekali dengan plastik air yang tumpah tuh . pheww malu pon hadee wehh tumpahh . Sekali tengok buku yang baru beli tuh kan , haaa sedeyyyy sebab kulit muka buku tuh dah terkoyakk sikek . Sekali tengok tak macam buku baru pon , macam buku beli dari senior . Haa sumpah sedihh weh . Err naseb lhaa yang nak belajar tu isi dalam buku tu kan , bukan muka buku tuh -.- So nampak kan sangat dugaan di situ :(

Nampak kan dugaan nie datang bermacam macam cara kan . Setiap orang dugaan yang mereka dapat semua berbeze , mungkin masalah yang sama tapi cara dia berbeze . So masalah memang tak dapat lari dari kehidupan kita . Tapi jangan bersedih kalau terlalu banyak dugaan yang menimpa kita ok . Allah S.W.T sayangkan kita so sebab tuh dia banyak uji kite . So bersabarlah dalam menghadapi dugaan ok . caiyokkk . bye sayang ! thanks you for reading 

No comments:

Post a Comment

leave some comment here , thank you darla ♥