Sang Pencipta dan Mereka Sentiasa Bersama . Terima Kasih




Hai and assalamualaikum . Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi sebab aku masih diberi nafas sehingga hari ini . Comel tak si kenit yang ada dengan saya tuh . Itu my first niece , Nur Hannah Damia . Dia nie comel tapi nakal macam aku jugak lhaa . Hikhik macam maksu dye lhaa kan , opcoz . ;)  Hmphh dah lame rasenye tak update encik blogg aku nie kan . Sudah lame aku menyepi dari laman blogger nie . Aku tak update bukan kerana tiada apa nak diceritakan . Tapi disebabkan banyak perkara yang sudah berlaku jadi aku ambil keputusan untuk berdiam diri sekejap dari laman blogger nie. Sedar tak sedar , jam berdetik sudah pon sebulan lebeyh aku berada di rumah tercinta KUANTAN . Terlalu banyak perkara yang membuatkan aku rasa tidak ingin pulang ke tempat belajar aku .Tapi apakan daya hidup sebagai student , merantau di tempat orang jadi membuatkan aku terpaksa pulang juga . Act dua tiga menjak nie perasaan aku bercampur baur . Rase sedih yang tak dapat dibendung apabila mengenangkan hanya tinggal satu hari sahaja aku berada disinie . Esok hari last aku berada di sini before aku nak further study balik .Terlalu banyak hal yang berlaku dan tak mungkin aku akan lupakan segala itu . Paling yang buat aku sedih and sebak bila mana satu perkara yang paling aku tunggu saat itu tiba tapi terpaksa dimungkiri janji tersebut atas alasan tertentu . Saat aku cuba menerima hal itu , air mata aku seakan memahami perasaan ku dan ia jatuh berderai selari dengan rasa hatiku . Perasaan yang sangat sedih yang tak dapat digambarkan oleh aku tapi aku cube menerima dan berkata " sabar sya , tiada rezeki untuk aku " .

Dan due tiga menjak Allah S.W.T memberi terlalu banyak dugaan kepada aku . Bila mana keadaan kesihatan aku yang selalu merundum membuatkan aku merasakan seolah aku tidak berdaya untuk menghadapi semua ujian yang diberikan oleh-NYA . saat itu aku hanya mampu merintih meminta pertolongan agar diberi kekuatan untuk aku menghadapi semua ini dengan TABAH . Apa yang kita ketahui Allah S.W.T tidak akan memberi sesuatu dugaan yang tidak dapat ditanggung oleh seseorang . hambaNYA . Allah S.W.T menguji seseorang itu kerana dia sangat menyayangi hamba-NYA dan ingin hamba-NYA mencari-NYA dan meminta pertolongan kepada-NYA SANG PENCIPTA . Alhamdulillah dengan keizinan ALLAH S.W.T , aku mampu untuk menghadapi semua itu . Terima kasih . Sesungguhnya Allah S.W.T maha berkuasa segalanya . Cuti semester 2 aku pada kali ini hanya dihabiskan untuk membuat lesen . Alhamdulillah berkat usaha and doa aku serta kawan kawan yang lain , aku telah LULUS JPJ TEST pada hari rabu 20 June 2012 . Terima kasih kepada semua yang mendoakan aku . Semoga budi baik kalian dibalas . Terima kasih kepada bestief , Hafizie and sayang , Afiq sebab temankan saya on that JPJ TEST . Tak tahu macam mana nak balas budi korang tapi terima kasih ye . meloveyou !

hyee JPJ hope tak jupee awok dahh sebab nak buat lesen baru ok :D Harap lepas nie kita jupe pon sebab saya banyak langgar peraturan jalan raya hewhew .





 Hermm bila tengok durian kan mula lah rasa teringin tuh timbul kat dalam hati ni . Heaven je kan rase bila dapat makan durian . Oh myy. Disebabkan  anak kesayangan abah (aku) nie teringin sangat nak makan durian , abahbawa aku dan mama pergi makan durian . Oh terharu sangat dengan tindakan abah itu :') terima kasih abah , meloveyoutoo ! :') 


Baru baru ini aku menjejakkan kaki ke perumahan TAMAN SRI INDERAPURA . Okayy this is my first time ok at there . Like seriously aku tak pernah pon pergi kat situ selama hidup aku nie , cuma yang pernah aku jejak satu ketika dulu di SMK MAT KILAU yang terletak berdekatan dengan area situ juga . Aku kesana pon atas mengikuti rombongan pihak sekolah aku . Time tu pon kalau tak silap aku kitaorang pergi akhir aku form 3 . Itu lah kali pertama and terakhir aku jejakkan kaki di situ . Okayy so sadd ok . Ape ye nak labelkan diri aku . Oh myyy HULU nyee aku tak pernah pergi sane padaha dah dok KUANTAN  dekat 15 tahun kot -.- haishh sya sya . Itu pon aku pergi sebab pergi kenduri kahwin kawan umah Amir . Err kawan ke ? Haha act kitaorg tak kenal pon . Kenal pon sebab dia nie kawan dengan Afiq Zakwan . So kira kawan lhaa tuh kan kan :D hadoii macam macam betol .Time tuh jugak lha jupe cik Nuha Nira a.k.a cik atikah yang comel tuh . Dan masa kat kenduri tuh jugak disapa oleh cik Zatty a.k.a pesbookk dye zatty pinky kalau tak silap . hewhew yang nie pon aku tak kenal act tp bila dah tegor so jadi kawan lhaa eh eh . Dunia nie kecik je rupenye . Act zatty uh gurlfriend member ex skola aku dulu , ayepp . Alololo tak sangke eh jupe girlfriends pacekk ayepp tuhh , haha . Majuuu :DD Lepas jeh kenduri umah tuh pergi lepak kat umah zatty jap . YA ALLAH , time uh mulut encik Afiq Zakwan tuh homeh giler -.- bising lhaa seko uh macam mulut perempuan . Bab kalau nak bahang orang lain no 1 . Memang bagus betol pacek sorang tuh . Dah lhaa buat rumah orang cam rumah sendiri , tak senohon betoll sabar jerlaa ngan pacek kepoh uh -.- afiq afiq , mujo sayang ke mu nie lhaaa . :)) butway thanks ye zatty kasik tumpang rumah kejap and thanks to cik tikah jugak sebab sudi nak hantar kite balik walaupun tak jd :DD
THANKS A LOT GUYS ! 





Harapan aku bila dah naik semester 3 nie aku nak dapatkan result yang lagi GEMPAK dari sebelum nie . Kalau boleh aku nak dapatkan DEAN LIST for this semester . Aku nak study elok elok . Abah , mama . Jasa abah n mama terlalu banyak dan sebanyak mana pon adik lakukan untuk abah n mama , belom tentu dapat balas jasa korang . But I promise to both of you I will stdy hard and try the best to get a good result for you and make you proud with me . IM TRY MY BEST , I DO INSYAALLAH .
Pray for my success . Doa kalian sangat membantu aku , thanks :') aku rasa itu sahaja untuk entry aku pada kali inie . Terima kasih pada yang sudi membaca . Aku hargai . Doakan aku ye kawan kawan . Korang juga aku doakan semoga berjaya ok . GOODLUCK !



No comments:

Post a Comment

leave some comment here , thank you darla ♥