hidup pasti mati , sihat pasti sakit :(




hai dan assalamualaikum buat semua . korang semua tahu yang hidup pasti akan merasai kematian tuh kan . ye itu pasti , yang hidup pasti akan mati . Sebak didada aku bila mana setiap kali nak menjelang bulan yang mulia nie , bulan Ramadhan yang penuh barakah nie , ramai yang pergi . tidak kira sepupu , sahabat handai , adik beradik mahu pon sesapa sahaja . pada Sabtu yang lepas , aku dikejotkan dengan satu berita bahawa sepupu mama aku telah kembali ke rahmatullah atas sebab hati . Sedih , sebak yang aku rase . Menitis air mata aku ketika melihat jenazah dikapankan didepan mata aku . Sempat aku berfikir sejenak , bila mana aku melalui hari itu , takot , gementar pon ade tapi aku percaya cepat atau lambat aku akan tempuh alam kematian . Bukan aku seorang tapi kita semua :') takziah buat keluarga arwah mak cik SELAMAH . semoga arwah ditempatkan dikalangan golongan yang beriman :')





comel kan sugar glider nie . nie name dia cici tau . dia tinggal kat rumah kitaorang nie banyak lhaa mak yang tolong jagakan diaa . tapi sayang , kelmarin hari terakhir kitaorang tengok cici . Cici dah mati . dah tinggalkan kitaorang . sumpah sedih wehh , baru beberapa hari cici dengan kitaorang , dah dia pergi tinggalkan kitaorang . :"( cici sayang , kitaorang takan lupakan cici tau . kitaorang selalau ingat cici , cici tetap dalam hati kitaorang sampai bile bile :') weallLOVEyouCICI :')




to our housemate , pliss take care yourself . sumpah kelmarin cuak , kecut perut tengok
condition kau sayang . haihh gelabah kitaorang semalam tahu tak . tapi alhamdulillah kau dah sihat sikit kan . syukur :)

p/s :
jangan nak liat sangat ok , ubat jangan lupa makan . kalau tak makan aku sumbat ubat tuh dalam mulut kau . hee , take care get well soon ya :) pada yang demam  demam , selseme , batok batok silaa jage kesihatan diri kalian ye . termasuk saya hehehe . sila jangan liat makan ubat *tak sedar uh tuan punyee blog nie pon macam tu . huu :P




well hello , pliss jangan tunjuk sangat kau tuh bodoh boleh tak ? sorry bukan nak malukan kau ke hape . tapi sumpah weh aku malu giler sebab sekaum dengan kau . kalau kau sangap giler gaban , pergi kawen cepat cepat boleh ? bodoh kan kau chat aku tetibe tanya STUPID QUESTION . sumpah kau tunjukkan diri kau nampak tersangat BODOH ++ SANGAP NAK MATI ! heiyuuu sumpah kesian sangat kat kau weh . kalau ye pon kau sangap gilerr sila puaskan diri kau sorang jangan nak tanye aku soalan bongokk tuhh ngok ! grr sabar jelaa dengan kau niee , si polan binti si polan -.- betul betul menguji kesabaran orang macam nie . ok bye !



BUKAN HARTA YANG DIBAWA TAPI AMALAN !


fourth a.k.a merangkap yang last maybe . eh hello kite nie manusia okay . sedar diri sikett yang kite nie semua sama jee , yang bezakan kita semua kat ALLAH S.W.T amalan yang kita nak bawak nanti , ade paham ? ngoi ! harta dunia nie bukan bawak masuk kubur lhaa weh soo kalau orang tanak tak perlu kau nak keluarkan kata kata yang agak bongok , yang boleh menjatuhkan orang sebab dengar ayat kau tuh . eh kau silap sangat sebab kalau kau fikir dengan kau cakap camtuh kau boleh downkan aku , sumpah kau silap giler ! taktik yang kau gune tuh dah BASI tahu tak ? dah lapok siot . setakat kau nak cakap kat budak hingusan boleh lha . kalau macam tuh kau buat kerja , kau dah boleh siap pergi kire amalan kau dah . nampak bangang kan ayat aku tapi takpe sebab aku memang bengang tahap tapir kat kau nie . bukan nak malukan pihak kau tapi sila sedar diri jangan jadi bodoh sangat ? beres ! nie lhaa orang melayu , maluu siottt ade perangai macam kau dan kau nie .




okay okay last but not least . hehs ok dah last lhaa nie . ok kau ! ye kau lha . apa yang kau buat nie sangat tak betol weh . jauh menyimpang . nie dah kali kedua weh . mungkin niat kau dan kau dan kau kau kau baik , tapi cara kau kau kau salah weh . pikir lhaaa , kalau tak cukup ilmu pergi timba . aku tak sempurna sebab tuh aku takot jugak bila jadi macam nie . diberi pendapat tanak terima so terpulang . maafkan aku weh , sumpah rasa bersalah sebab ape kau buat tuh . takpe lhaa kau dah besar , boleh pikir kan . so pikir lhaa habes habes . thank you !


enough for today thank guys for reading  :)




No comments:

Post a Comment

leave some comment here , thank you darla ♥