HUBUNGAN JARAK JAUH ♥




hello and assalamualaikum for muslim and non-muslim people ..
hariniee saya sengaje and terase berbesar hati nak hupdate incikk blogger saya nie ..
peace yoww ! :)
nak update blog nie bukanlan sesenang mane macam korang pikirkan ..
kalau tadek ayat opcoz laa tak boleh nak update right ?
jenuh gaklaa nak mikir ayat nie , peningg ..
tp slalu nyee yang update blog niee opcoz laa ade bnde nak diluahkan ,
am I right sayangs ?
even do this my blog so suke aty laa bile mase sy nak update  kan kan hee..
pada yang tak suke tak payah bace ok sebab saya tak pernah pakse korang pon ..
so tak perlu sakitkan hati korang untuk bace semua tuh :)
today just nak share why i more prefer long distance relationship than near distance relationship ?
okay that just what i think , what i  feel ..
everyone has your own opinion about that right ?
like me too i have my own reasons and opinion too  ♥
okay to me i choose LONG DISTANCE RELATIONSHIP because ,


ehem ehem rase macam nak bagi ucapan plak hehe ...
okayy continue about my topic ..
bagi saya mereka yang mempunyai hubungan jarak jauh nie adalah mereka yang sangat kuat .
Apa yang dimaksudkan dengan hubungan jarak jauh nie ?
Hubungan jarak jauh ini merupakan hubungan percintaan di antara dua insan yang bergelar kaum adam dan hawa yang tinggal di dalam jarak yang jauh antara satu sama lain ..
Mereka sangat bermakna buat satu sama lain..
Cinta jarak jauh nie memerlukan kepercayaan antara satu sama lain ..
KEPERCAYAAN adalah satu benda yang sangat besar dalam perhubungan ..
kalau korang boleh percayakan SESEORANG yang tinggal SERIBU BATU JAUH JARAKNYA
itu tersangtlah BAGUS n BERMAKNA :)
sekiranya saya berjauhan dari si dia ,
Sudah pasti saya tidap dapat  MELIHAT dia di depan mata saya ..
kalau terlalu rindu kitaorang akan skyping ..
melalui kemudahan tu , terubat siket rase rindu saya pada dia ..
begitu jugak dia ..



tetapi bila saya dapat bercakap dengan dia , MENDENGAR SUARA dia :)
dan saya rasa betapa BAHAGIA n SEMPURNA apabila benda tu berlaku kat saya..
fikirkan , rasakan betapa bahagianya bila lama tak bertemu ,
dan akhirnya dapat juga bersua muka antara satu sama lain .. ;)
AMAZING OK ! :)
ia mesti menjadi satu KENANGAN TERINDAH antara saya dan si dia  :)
kitaorang akan kurang bergaduh tapi akan ketawa lebih ..
tapi kadangkala pergaduhan mungkin kerap berlaku but setiap perkara yang berlaku mestilah ade sebab tertentu bukan ..
tetapi hakikatnyaa yang kita tahu .
orang yang bercinta jarak jauh nie sangatlah BAHAGIA sebenarnya ..
Mereka susah .
lebih susah dari orang lain kerana melalui PELBAGAI DUGAAN YANG HEBAT !
tetapi AKHIRNYA nanti perhubungan ini tidak akan sia sia ..INSYAALLAH dengan izinNYA :)
dan korang mesti berfikir ,
kenapa mesti membiarkan jarak merosakkan perasaan korang terhadap SESEORANG?
PERASAAN tetap PERASAAN , CINTA tetap CINTA..
perkara itu takan pernah berubah ..
Saya sukakan hubungan jarak jauh kerana BANYAK SEBAB ..
tetapi salah satu sebab ialah mereka sangat BAHAGIA hakikatnya 

JARAK mengajar saya dan dia  apa itu erti KESABARAN , KESETIAAN dan SALING MEMPERCAYAI antara satu sama lain .

CINTA mengajar kita apa itu erti kerinduan antara satu sama lain apabila berjauhan ..

Ramai yang berpendapat bahawa cinta jarak jauh nie sukar untuk dikekalkan..
Pada saya kekuatan cinta jarak jauh ini sebenarnya terletak pada pasangan
 itu sendiri ..
Kalau mereka tiada usaha untuk menjadikan cinta jarak jauh mereka sebagai satu tanggungjawab untuk mereka kekalkan , maka perhubungan mereka tidak akan menamppakkan hasil and tidak bermakna sebaliknya perhubungan itu akan menjadi sia sia ..

CINTA JARAK JAUH MEMERLUKAN PENGORBANAN YANG SANGAT BESAR :)

Pertemuan saya dengan dia harinie cukup bermakna buat saya ..
walaupun sekejap je kitaorang jumpe tetapi tetap menjadi kenangan indah buat kami..
terima kasih untuk itu :')
itulah sebab mengapa saya memilih hubungan jarak jauh dan sekarang saya sedang melalui keadaan itu ..
dan saya akan mencuba untuk melaluinya sebaik mungkin ,
semampu diri saya bersama awak
 AHMAD AFIQ ZAKWAN B MOHD ANUAR ..  
saya harap kita akan kekal bersama till jannah sayangs ..
dan  SAYA MENYAYANGI AWAK sebagaimana awak menyayangi saya :)



p/s : heyy my mr baby boy , im really miss you too like you miss me darling 
         i miss the time when we spent our time together , i miss our moments ,
i really miss all that !
i always be with you and never leaves you like what you expected from me !
loveyouusomuchmysweetheart 













































No comments:

Post a Comment

leave some comment here , thank you darla ♥